Lördag / Saturday

Januari är ju alltid januari tänker jag (vilket vist och galet uttalande). Lugnet efter jul och tid att samla ihop, omplacera och planera framåt. Det skulle kunna vara lätt att tänka att det är tyst, lugnt och "Nu är det är kört!". Men istället har jag bestämt att tänka att det är nu jag ska förbereda mig för rushen som kommer. Fylla på lagret och göra nytt.
Ja, och så ska det bli. *pling*

Idag är det lördag och jag sitter här med mitt kaffe, för att snart fara iväg till butiken. Jag håller på och gör mera saker till Hemslöjden här i Linköping; lavendelpåsar, slummerkuddar, väskor och necessärer...
Bäst att jag ger mig av och börjar jobba på det där.. och lite annat.. och så det...
Ha en bra helg!




January is always january methinks (such a wise and totally silly statement). The calm after Christmas and time to regroup and plan ahead. It could be easy to think that it is all quiet and a little empty and "I'm all done for!". Instead, I've decided to think that now is the time to prepare for times ahead. Stocking up and making new things.
Yes, so it shall be. *ping*

Today it's Saturday and I'm sitting here with my coffee, soon to be off to the shop. I'm making more things to Hemslöjden here in Linköping, embroidered lavender sachets, slumber pillows, bags and makeup bags...

Better be off and work on those.. and other things.. and...
Have a nice weekend!

Comments